Trauma és előítélet

Trauma és előítélet

Kisebbségi csoporthoz tartozásból fakadó nehézségek feldolgozása és leküzdése egyéni és/vagy csoportos formában.
Transzgenerációs traumák feldolgozása egyénileg és csoportban.
Előítéletek csökkentését célzó oktatási programok (pedagógus továbbképzések, mentorálás, esetmegbeszélő). 

A 2024 őszén induló csoportot lásd a Csoportok fülön.

Publikációk a témában

Média megjelenés· 2024
Együtt néznek szembe a holokauszt generációkon átívelő traumáival

Interjú a 2024 májusában zárult másod- és harmadgenerációs csoportról (Múlt-Jelen-Jövő csoport, Bálint Ház) a csoportvezetőkkel

Publikáció· 2020
Forrás-Biró, Aletta ; Kovács, András: Teaching about the Holocaust in Hungarian Schools

In: Kovács, András; Miller, Michael L.; Wilke, Carsten (szerk.) Jewish Studies at the Central European University Yearbook Vol. 9. Budapest, Magyarország : CEU Jewish Studies Project (2020) pp. 73-89. , 17 p.

Publikáció· 2019
Forrás-Biró, Aletta; Kovács, András: A holokauszt feldolgozása a mai magyar iskolákban.

In: Braham, Randolph L. (szerk.) Tanulmányok a Holokausztról X. Budapest, Magyarország : Múlt és Jövő (2019) 289 p. pp. 257-271. , 15 p.

Média megjelenés· 2019
Holokauszt oktatás és holokauszt emléknap a közoktatásban

Egy reprezentatív felmérés alapján az általános és középiskolai tanárok 2-3 százaléka antiszemita és további 10-15 százalékuk ha nem is tagadja a holokausztot, úgy vélik hogy a zsidók visszaélnek az üldöztetések emlékével. A majré jiddis szó, jelentése félelem. Szóval félelem, majré nélkül beszélgetünk arról, hogy milyen ma a közös életünk itt, vannak-e tabuk, elhallgatások, ki nem beszélt s így bizalmatlanságot, félelmet okozó ügyek. Nem, nem jó az egyes szám, hiszen ezek a közös ügyeink, mint ahogy a holokauszt sem az elpusztított zsidóknak és utódainak, hanem az egész magyar nemzetnek a tragédiája. Erről is beszélgetünk rabbikkal, történészekkel és a hallgatókkal, akik a műsor második félórájában telefonon oszthatják meg véleményüket, kérdéseiket.

Publikáció· 2016
Forrás-Biró, Aletta: Videóinterjúk a tanórán: Holokausztoktatás, a kritikai gondolkodás fejlesztése, aktív állampolgárságra nevelés.

In: Molnár, Judit (szerk.) A nagypolitikától a hétköznapokig : A magyar holokauszt 70 év távlatából. Tanulmányok. Budapest, Magyarország : Balassi Kiadó (2016) 499 p. pp. 425-430. , 6 p.

Publikáció· 2016
Forrás-Biró, Aletta: Pedagógusok a holokausztoktatásról: Iskolai tapasztalatok 100 mélyinterjú alapján.

In: Forrás-Biró, Aletta (szerk.) A holokauszt, az iskola és a tanár : A holokauszt téma iskolai oktatása: helyzetelemzés és képzésfejlesztés. Budapest, Magyarország : Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), (2016) pp. 85-141. , 57 p.

Publikáció· 2016
Forrás-Biró, Aletta (szerk.): A holokauszt, az iskola és a tanár: A holokauszt téma iskolai oktatása: helyzetelemzés és képzésfejlesztés.

Forrás-Biró, Aletta (szerk.): A holokauszt, az iskola és a tanár: A holokauszt téma iskolai oktatása: helyzetelemzés és képzésfejlesztés. Budapest, Magyarország : Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2016) , 186 p. ISBN: 9789634360452

Publikáció· 2014
Forrás-Biró, Aletta: Videóinterjúk a tanórán - holokausztoktatás, kritikai gondolkodás fejlesztése és aktív állampolgárságra nevelés.

In: Molnár, Judit (szerk.) A nagypolitikától a hétköznapokig : A magyar holokauszt 70 év távlatából. Szeged, Magyarország : Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológia Tanszék (2014) pp. 88-89. , 1 p.

Publikáció· 2011
Kovács, András ; Forrás-Biró, Aletta: Jewish life in Hungary: Achievements, challenges and priorities since the collapse of communism

Kovács, András ; Forrás-Biró, Aletta: Jewish life in Hungary: Achievements, challenges and priorities since the collapse of communism pp. 1-55. , 55 p. (2011)

All rights Reserved © Dr. Forrás-Biró Aletta, 2021

Design by ThemeWagon